.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختلاف نظرهاي احداث بندر كاسپين جدي نيست

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان مناطق آزاد كشور گفت: اختلاف نظرها درباره احداث بندر كاسپين در منطقه آزاد انزلي جدي نيست.‍‌

مهندس بقايي در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي منطقه آزاد تجاري ـ صنعتي انزلي در جمع خبرنگاران افزود: امروز جلسه‌اي در‌باره بندر كاسپين برگزار شد و اختلاف نظرهاي موجود در‌باره اين منطقه قابل حل است.

وي اظهار داشت: مقرر شده تا دستگاه‌هاي اجرايي استان از جمله سازمان بنادر و كشتيراني و محيط زيست ارتباط و تعامل خوبي با منطقه آزاد در اين زمينه داشته باشند.

بقايي اظهار اميدواري كرد كه با افتتاح بندر كاسپين توان اقتصادي كشور در منطقه از طريق گيلان ارتقا يابد.

وي خاطرنشان كرد: بندر كاسپين در بخش ترانزيت كالا بين بنادر درياي خزر و خليج فارس فعال خواهد بود و حل اختلافات موجود و راه‌اندازي آن نقش بسزايي در توسعه اقتصادي كشور خواهد داشت.

معاون رئيس جمهور با تشريح نقش مناطق آزاد در شكوفايي اقتصاد كشور تصريح كرد: مناطق آزاد در سال‌هاي گذشته در بخش‌هاي تجارت، ترانزيت كالا و اشتغالزايي نقش مهمي داشته است.

به گفته وي در حال حاضر بيش از 100 هزار نفر به صورت مستقيم در مناطق ويژه اقتصادي كشور مشغول به ‌كار هستند.

بقايي در‌باره بازديد خود از منطقه آزاد انزلي افزود: در جريان اين بازديد شاهد كارهاي عمراني خوبي بوديم اما هنوز تا رسيدن به نقطه كمال فاصله زيادي داريم.

وي ادامه داد: بايد با برنامه‌ريزي لازم و همت مديران استان به منطقه اصلي فعاليت اقتصادي مناسب و تجارت با آن سوي مرزها برسيم.

رئيس سازمان مناطق آزاد كشور حمايت از سرمايه‌گذاران در مناطق آزاد را زمينه فعاليت مناسب در اين مناطق دانست و گفت: طبق قانون، سرمايه‌گذاران در مناطق آزاد از فعاليت‌هاي خاصي بهره‌مند هستند و مشكل عمده اين سرمايه‌گذاران موضوع تسهيلات و بازار فروش است كه در تلاش براي حل اين مشكل هستيم.

وي با بيان اينكه مذاكرات با بانك مركزي در حال پيگيري است، افزود: نرخ سود تسهيلات در مناطق آزاد به نرخ در سرزمين اصلي نزديك مي‌شود.

بقايي با اشاره به رشد 21 درصدي گردشگري داخلي اظهار داشت: به طور معمول هر سال بين 20 تا 25 درصد رشد گردشگري داريم و پيش‌بيني مي‌شود امسال نيز شاهد اين رشد باشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.